Bebekli Tatilde Yanınıza Almanız Gerekenler

Merhaba,

Şuan kavurucu sıcaklığın altında yazıyorum. Kızımla ilk seyahatimize çıktık, tatilin son günündeyken de çok cesur olduğumuzu düşünüyorum! Önceki yazılarımı takip edenler gayet iyi biliyor ki benim kızım kolik, uykuyu sevmeyen, huysuz ama çok tatlı bir minik hanımefendi! Hal böyle olunca bin uçağa, git otele, kal bir hafta! Benim kızımla bu programa karar vermemiz biraz zaman aldı. Ama ‘korkunun ecele faydası yok’ Benim minik kızım gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi çok seven anne ve babasına ayak uyduracak, kaçışı yok!

İstanbul’a yakın birkaç yerde daha önce tek geceliğine kalmıştık. Yani bu seyahat, bizim için evin dışında kalmak açısından değil ama uzun süreli ve arabasız olması açısından ilkti. Yanımıza neler aldık, nelere dikkat ettik, kızımın oluşturmaya çalıştığımız rutinine mümkün olduğunca bu seyehati nasıl adapte ettik? Hepsi bu haftaki yazımda yer alıyor.

bebekli tatilde yaniniza almaniz gerekenler 4 Bebekli Tatilde Yanınıza Almanız Gerekenler

Kızımın en zorlu ilk 1,5 ayı bittikten sonra sürekli, hiç durmadan onunla konuşuyoruz. Etrafında olup bitenleri, ailesini, o an yaptığımız eylemleri (mesela alt değiştiriyorsak “şimdi missss olacak benim kızım” veya bodysini çıkartıyorsak “kızımın sağ kolu nerdeymiş” gibi) anlatıyoruz. Özellikle ayna karşısındaki bu sohbetlerden kızım çok keyif alıyor. Yani biz kızım için “bebektir anlamaz” demiyor, hayatının ilk birkaç ayında etrafında olup bitenleri anlamasını sağlamaya çalışıyoruz. Uzmanlar da bu eylemimizi destekliyor; sürekli konuşulan bebeklerin iletişimi güçlü ve erken konuşmaya yatkın olduğunu belirtiyorlar.

Kızıma tatil planımızı da anlattık hem de en ince detayına kadar! Zevkle ilgiliyle dinledi ve zaman yaklaştıkça bebek için tatilde alınacaklar listesi yapmaya başladık:

bebekli tatilde yaniniza almaniz gerekenler 3 Bebekli Tatilde Yanınıza Almanız Gerekenler

• Deniz kızına özel: 50+ faktör güneş kremi (pembe beyaz kızımın annesi ve babasının güneş hassasiyeti olunca maksimum koruma şart oldu elbette), su geçirmeyen bez üstüne bağlanan mayo
  • Tırnak makası
  •  Likid cilt temizleyici
  •   Saç fırçası
  •  Temizleme mendilleri
  •   Şampuan (Mustela’nın 50 ml seyehat boyu çok ideal)
  •   Bebek bezi (5 gün için 52 adet harcadık. Aylık Prima’ların tek paketi yeterli oldu.)
  •   Alt değiştirme örtüsü (yedekli olmazı şart!)
  •  Ateş ölçer
  • Ateş düşürücü ilaç. (Doktorumuz Caprol önerdi)
  •  Burun ve göz temizliği: Serum fizyoloji, gazlı bez/makyaj temizleme pamuğu
  • En sevdiği oyuncaklar (sayıyı çok abartmamak lazım tabii)
  • Kızımın cicileri: Şapka, bolca kısa tulum, önlük -ya soğuk olursa- uzun kol body, tulum, çorap. Türlü kalınlıkta battaniye.
  • Bebecik emzik kullanmasa bile uçak kalkış ve inişindeki basınç farkını daha az hissetmesi için mutlaka alınmalı.
  •  Uyku arkadaşı: Kızımın Tomy’si olmazsa olmaz’ımız!

Kızımdan önce her yere sadece tek bir sırt çantasıyla giderken bu sefer battal boyvaliz hazırlamak farklı bir deneyimdi. Kızıma ait hiçbir şeyi unutmamak için üstün çaba sarf ettikten sonra sabah 10.10 uçağı için 7.30′da evden çıktık. Şansımıza kızımın tam emme saatiydi ve zaten sabahları kolik ağlamaları tutmadığı için uçak saatine kadar biraz oyun, biraz uyku derken bebek arabasının uçak kapısında teslimi yaşadığımız ilk kriz oldu. Chicco Liteway Plus arabamız iki parçadan oluşuyor ancak bize tek bagaj poşeti verildi. Uçağa teslim ederken görevli iki poşet almamız gerektiğini, böyle başına birşey gelebileceğini söyledi!?

Öff pöff eşliğinde bizim araba, uçağa kondu ama indiğimizde poşetin açılmadan, arabamız kırılmadan teslim aldığımız için şanslıyız! Çünkü aynı anda iki bebek arabasının telef olduğunu gördük ve şanslı hissettik. Bagaja verilen bebek arabanız şayet 2 parçaysa mutlaka 2 poşet almanızı öneriyorum. Ancak tatsız bir durumla karşılaşmamanız sanırım şansla alakalı!!

Sıkıntısız uçak ve kısa süreli kara yolculuğundan sonra otelimize geldik. Bu zamana kadar tatil anlayışı; sırt çantalı spontan geziler, keşif gezileri ve kültür turları olan bizim için kızımla ilk seyehatimizde maalesef dinamik bir program yapamadık. Pek de hoşlanmadığımız “5 yıldızlı tatil köyü” kızımlı ilk tatil için ideal geldi. Kızımın oluşturmaya çalıştığımız rutinine paralel bir tatilin ancak böyle bir tesiste mümkün olacağına inandık. Yanılmadık da çünkü dinamik bir tatile kızımın uyku ve beslenme döngüsünü dahil edebilmemiz çok da mümkün değildi.

bebekli tatilde yaniniza almaniz gerekenler 1 Bebekli Tatilde Yanınıza Almanız Gerekenler

Kızımın doğduğu günden beri maalesef bir rutini yoktu; kolik bir bebeği belli bir düzene oturtabilmek de her babayiğidin harcı değil zaten. Ancak koliği azalmaya başladığından itibaren yavaş yavaş yemek ve uykularını düzene sokmaya başladık. Önümüzdeki haftalarda bebekleri belli bir rutine dahil etmek neden çok önemlidir? Sorusuna eğileceğim ancak konumuza geri dönersek; loş bir ortamda uykuya dalan, 1,5 saat uyuyan, uyandıktan sonra yemek yiyen, yemekten sonra 1,5 saat oyun oynayan ve sonra gene uyuyan bir bebekle dağ bayır gezmek ne mümkün!

Biz de üstümize düşeni yaptık ve bu seneki tatilimizi kızımın ihtiyaçları doğrultusunda yeniden planladık.

Tatile çıkmadan önce en büyük endişemiz ‘haşlanmış’ bir bebekti! Bunu engellemek için kızımı güneşe çıkarmadan 15 dakika önce göz çevresi hariç tüm yüz ve vücuduna krem sürdük, 10.00 ve 16.00 arası güneşe çıkarmadık ve sonuç -çok şükür- tatlı bir renk değişimi oldu. Pek çok kaynak, güneş ışınlarının dik geldiği öğle saatlerinde koruma sürmeden, çıplak tene, 10-15 dakika güneş ışınlarının gelmesinin yararlı olduğunu belirtse de tam öğle sıcağında kızımı çıkarmaya cesaret edemedim. 14.00-16.00 arasında krem sürmeden kısa süreli dışarı çıkartabildim -babasının ısrarıyla.

Anne-babalık fedakarlık demek! Tatildeyken bile biraz -yok yok çokça- yorulmayı göze almak demek. Bir de cesur olmak ve korkunun üzerine gitmek gerekiyor! ‘Ya bebeğim ağlarsa… Ya bebeğim durmazsa’ diye düşünüp sosyal aktivitelerden uzak durmamak gerekiyor. Aile birliğinin devamlılığı için yeniliklere açık olmak gerekiyor. Bebeklerin duygusal ve sosyal gelişimi için bu gerekli.

Nem oranı düşük günler diliyorum!

Anne Bebek Editörü

Cansu D. Şahin

cansudi@yahoo.com

Share.

About Author

www.endogalindan.com; özgür, takipçi, yenilikçi, organik ruhlu, sağlıklı, orijinal, doğal yaşama tutkun, paylaşımcı, seyahat seven, araştırmacı, meraklı, hümanist, modası kendine özgün ve farklı kimliğiyle sizlere keyifli bir platform sunuyor.